Game of Thrones: o lume condusă de femei

Articolaș plin de spoilere! 🙂

Nu mă mai satur să citesc articole despre ultimul episod din al șaselea sezon Game of Thrones. A fost cu adevărat epic! Nu genial, așa cum au fost precedentele Red Wedding, Battle of Bastards, chiar și Hardhome – poate cel mai bun episod dintr-un sezon cinci care a dezamăgit grav în comparație cu cărțile. „The Winds of Winter” reușește, în schimb, ce nu au făcut alte episoade din trecut, semn că se apropie sfârșitul acestui serial. În primul rând să creeze cadrul perfect de acțiune – venirea iernii și a războinicilor de gheață. În al doilea rând să ne lase vii personajele-cheie ale bătăliilor ce vor veni, fără mască, fără pic de îndoială pe fețele lor și, mai ales, pregătite de război, acel război de care unii nu sunt conștienți încă.

Publicațiile din afară vorbesc mult de dominația personajelor feminine în acest episod. Game of Thrones e un serial cunoscut pentru răsturnările de situații, iar până la sezonul șase știam că permutările erau posibile doar într-o lume dominată de masculi. Iată că, paradoxal, destinul Westerosului stă în mâinile unei/unor femei. De la Lyanna care a murit dând lumii un conducător încă nerecunoscut, la mama dragonilor care pare să dețină lozul câștigător în sezonul următor.

Știu că Cersei este poate cea mai detestată persoană din acest univers, dar să recunoaștem! Cui nu i-a plăcut scena cu Cersei și Septa Unella? Am păstrat o dâră de respect pentru Cersei, dat fiind că istoria ne confirmă: personajele ignorante trebuie să moară. Și uite așa și-a meritat soarta High Sparrow. Ca să merg cu sinceritatea pănă la capăt, mi-au plăcut toate scenele cu Cersei. De la momentul când îl vede pe Tommen mort și își stăpânește lacrimile, până când se așază pe Tronul de Fier și chiar iubitul său frate pare a se teme de ea. Ce va urma pentru ea în sezonul șapte? Cu siguranță că și mai mult sânge, dar și un sfârșit așa cum poate nu ni-l imaginăm acum.

Abia în acest episod recunoaștem o Sansa care a crescut și a intrat în Joc atunci când îi sugerează lui Jon că el ar trebui să fie King in the North. Să ne aducem aminte că Sansa i-a ascuns lui Jon înțelegerea cu Petyr Baelish, ca să nu mai menționăm tensiunea care domină în relația lor de când erau copii. Planurile Sansei sunt mai mari de atât. Nouă, spectatori hipnotizați, ni se promit și mai multe zâmbete malefice.

Sora ei, în schimb, e o criminală. Dar de ce nu am ține partea unei criminale care nu face decât să recreeze o povestioară spusă de chiar bona ei pentru a-și răzbuna moartea familiei? Scena morții lui Walder Frey parcă e un remake dintr-un episod „Hannibal”. Nenorocitul își ia ultimul festin într-o sală goală cu cei doi fii ai săi aromatizați pe un platou grotesc. Nu cred că Arya va alerga în brațele fraților săi în acest punct al poveștii, ci va încerca să bifeze, rând pe rând, moartea fiecărui nume de pe celebra listă. Noua ei victimă? Cel mai probabil Melisandre pe care am văzut-o îndreptându-se spre sud în acest ultim episod.

Într-un final ajungem la Mama Dragonilor care e pe modul chill acum, pentru că în sfârșit a făcut rost de flotele alea cu care ne-a înnebunit în fiecare sezon. Brigada ei? Formată în majoritate din femei date naibii și cei mai buni sfetnici din câți există în serial. Cam cool, ha? Urmează să vedem dacă îi place Westeros și cum va reacționa la vestea că nu e singura în viață din cei cu numele său.

Momentul awww al episodului…

tumblr_o9gnnjwfnN1thulpoo1_500

Cum spun și cei de la TotalFilm, sezonul ăsta a adus mai puțină sexualitate, semn că s-a format deja o comunitate puternică de admiratori ai serialului care nu mai trebuie „gâdilați” cu nuditate.

Serialul a înregistrat un nou record de vizionări, 8.9 milioane de telespectatori. Odată însă cu înmulțirea serviciilor de streaming online, publicul a cam părăsit televizorul, aderând mai mult la conținutul de nișă. Acest comportament tind să cred că a avut de-a face cu promovarea intensă a figurilor feminine în acest sezon. Vezi succesul altor producții HBO care au în centru o femeie, gen „Girls” sau „Veep”.

Realizatorii serialului ne aduc în culisele acestui episod 10 și ne arată pe larg cum a evoluat fiecare personaj până în acest punct al poveștii. Eu zic că merită să vă uitați, mai ales că secvențial fac o retrospectivă a personajelor pentru a le explica mai bine statusul.

foto

Dacă ți-a plăcut articolul, m-aș bucura să-i dai un share!

One thought on “Game of Thrones: o lume condusă de femei

  1. Pingback: Teoria timpului pierdut |

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *