Breaking Bad: movul în culise

Deseori când ne uităm la un serial nu prea ne pasă de cum sunt îmbrăcate personajele, ce se află prin cadru, ci suntem foarte concentrați pe acțiune. Când s-a terminat Breaking Bad, dar și în timpul difuzării, mă tot gândeam de ce e Marie atât de obsedată de culoarea mov. Nu am căutat un răspuns la întrebarea asta până azi când am văzut o fetiță în autobuz și mă tot gândeam: Care e faza cu culoarea asta?

Când am ajuns acasă bineînțeles că primul lucru pe care l-am făcut a fost să găsesc o explicație referitoare la movul din Breaking Bad. Tot căutând am descoperit că toate culorile care apar în serial au o anumită simbolistică, doar că movul era pentru mine cea mai enervantă culoare (poate și pentru că în realitate nu o suport!). Am citit într-un articol pe International Business Times (ibtimes) că Vince Gilligan (producătorul) a ales să îmbrace personajele în culori care îți dădeau anumite indicii despre ce urmează să se întâmple. Acum, când am citit despre ce culori e vorba, îmi dau seama că dacă eram puțin mai atentă la detaliile din serial, aș fi putut să preconizez sau chiar să înțeleg mai bine acțiunile lui Walt, acțiuni care fac de fapt deliciul întregii producții.

Până la urmă de ce atâta mov?  Marie poartă cel mai mult mov, dar nu pentru a evidenția nebunia ei, ci pentru ca privitorul să vadă în Marie tipicul personaj pe care poți să îl îmbârligi sau fraierul care crede orice poveste (ca acea cu jocurile de noroc ce i-au adus lui Walt banii obținuți de fapt din droguri). Așa cum e înșelat și Hank purtând mov în Coffesions când Walt îl șantajează cu acel video.  Atunci când Marie nu poartă mov, o vedem îmbrăcată în negru, o culoare care avertizează că ceva rău se va întâmpla via pălăria neagră a lui Walt pe care și-o punea de fiecare dată când se transforma din tăticul cu cancer într-un ucigaș.

În contrast, albul semnifică acea eternă sinceritate/puritate. Vedem personajele îmbrăcate în alb așezate ca la tribunal, foarte speriate și gata-gata să confeseze tot. Așa cum e soția lui Walt parcă tot în Cofessions când într-un sfârșit se confruntă cu sora ei, Marie, cea nebună, pentru că de data asta o vedem în negru.

O culoare ce are o simbolistică interesantă este verdele. Vedem foarte mult verde în serial încă de la primele episoade cu Walt îmbrăcat într-un șort verde preparând amfetamină. Verdele înseamnă lăcomie, invidie și disperare. Trei stări care alternează la Walt, pentru că e invidios pe colegii lui chimiști care și-au făcut un imperiu dintr-o idee la care contribuise și el. E disperat după bani când prepară droguri, iar lăcomia sa e evidentă doar dacă vă uitați la scena în care își încarcă butoaiele cu bani să le ascundă în deșert.

Bejul, spre exemplu, este o culoare ce semnifică bunăstarea sau faptul că personajul se află într-o zonă de confort , adică o situație cu care s-a obișnuit, așa cum era Walt în perioada cu laboratorul de la subsolul spălătoriei.

Mai sunt câteva culori explicate de cei de la ibtimes, deci dacă vreți să aflați semnificația tuturor, vă recomand să le citiți articolul. Cât despre mov, acesta rămâne culoarea care îmi va aminti mereu de Breaking Bad, cel mai bun serial dramă dintre toate care s-au produs sau urmează să se producă. Cred că singurul episod previzibil a fost finalul, deși nici acela în totalitate.

Prin urmare, vă reamintesc să vă uitați la serial și dacă tot ați citit acest post, poate sunteți mai atenți la detalii, cu toate că sunt sigură că o să vă fie foarte greu!

2 thoughts on “Breaking Bad: movul în culise

  1. Pingback: "The Walking Dead" - drumul spre plictis | Elena Pelmus Blog

  2. Pingback: Batalia culorilor dupa Breaking Bad | Happy Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *