Minunile Internetului: să găsești muzica din Fargo pusă pachet, piesă după piesă, într-un playlist pe Spotify.
Fargo e un serial creat de Noah Hawley după filmul de Oscar al fraților Coen din 1996. Fiecare dintre cele trei sezoane apărute până acum are în centru o serie de crime și un polițist care se încăpățânează să le rezolve până în ultimul moment. Nu are ce să nu îți placă la serialul ăsta: actorii sunt de excepție, orașul e un cadru ideal de desfășurarea a acțiunii, gerosul Minnesota, exact ca în romanele polițiste rusești – iar Parcul Gorki e doar un exemplu și muzica înălțătoare care, cel puțin în acest ultim sezon, apelează cu generozitate la compozitori și interpreți ruși.
Tot pe Internet aduni tot felul de păreri despre serial. Ca de obicei, fiecare se repede în categorisirea sezoanelor cu toate că toți ajungem în același punct: să ne întrebăm când apare următorul sezon. Din start însă fiecare privitor e de acord că playlistul fiecărui sezon reprezintă o capodoperă muzicală ce îți rescrie poveștile pentru oricând dorești să le (revezi) asculți.
Sigur, sunt multe seriale în care muzica are rol de co-regizor. „Girls” e doar un exemplu în care piesele funcționează precum un fondat pe torturi – face totul să pară și să fie mai gustos, dar și încheagă totul, îi dă la propriu substanță. În „Fargo”, muzica e marcantă, e ca o amprentă pusă pe caracterul personajelor simple, dar puse în situații excepționale. Exact, muzica educă privitorul, acest co-regizor care te obligă să caști urechile și să nu clipești până când nu se termină scena. Asta se întâmplă în mod repetat, în toate cele 50 de minute, pentru ca la finele fiecărui episod să ajungi un dependent. Și e simplu: ceri mai mult.
Stiluri complet diferite, merită ascultate atât soundtrackul sezonului 2, cât și ultimul, cel rusesc.
Sezon 2
Sezon 3
Pingback: Teoria timpului pierdut |