David Roberts de la gamesradar.com spune un lucru interesant despre categoria film editing de la Oscaruri care anul acesta i-a revenit lui Margaret Sixel pentru cele 6000 de ore de muncă la Mad Max: Fury Road. Cunoștințele mele despre editarea unui film sunt vagi, spre deloc, mai ales după ce am citit articolul lui Roberts.
Poate că nu a câștigat Mad Max marele premiu, dar măcar a plecat acasă cu 6 premii importante, iar cel pentru film editing reușește (cu toate că nimeni nu prea face buzz pe tema asta) să readucă într-o lumină favorabilă filmele de acțiune. Cum? Roberts spune că prin talentul lui Sixel de a reformula o scenă de acțiune. Poate pentru că e femeie sau poate pentru că Miller a ajutat-o extrem de mult filmând cadre lungi din care să aibă ce tăia, dar e drept că a oferit publicului conținut de calitate. Cred că s-a mai spus asta, dar Mad Max a devenit tema pentru acasă a multor realizatori de film. Trebuie să recunosc că eu una nu mi-am dat seama de tot ceea ce explică Roberts în articolul lui aici, dar pare a avea dreptate.
Există încă un tip pe net care comentează cum au fost editate filmele, cine e bun la asta și cine omoară acțiunea în stil mare. Tot el ne spune de ce e grozav Jackie Chan și diferența dintre filmele făcute de el în China și cele în America, respectiv la Hollywood. Acum încep să înțeleg și să apreciez mai mult filmele românești, pentru că știu că măcar în mare parte din ele a fost dorința artistului și mai puțin a producătorului atent la fiecare cent pe care îl pierde studioul cu dublele.
Urmează o scurtă lecție despre film editing. Și da, cred că Mad Max trebuia să ia Oscarul la toate categoriile la care a fost nominalizat.