Webstock 2013 – Live Blogging

Yei! Am ajuns la Webstock. Pe parcursul evenimentului voi incerca sa transmit cate informatii pot de la conferinta principala si de la sesiunea de comunicare la care imi doresc sa particip.

Prima impresia: foarte multe fete noi si parca mai putini oameni decat acum 2 ani cand am participat prima oara la Webstock.

I. CABRAL

Epopeea piscotarilor – o morala a blogosferei romanesti, pentru ca nimeni nu mai face nimic si nu doar in cazul organizarii de evenimente pentru comunitatea bloggerilor, ci si lipsa de solidaritate a bloggerilor in online. Un discurs dur, dar cam are dreptate. Recunosc ca si eu mai trebuie sa lucrez la implicarea in campaniile (ne)mediatizate. Cabral da exemplele despre Rosia Montana si problema maidanezilor.

Retoric sau nu, dar proiecte se mai fac?

Surpriza placuta: video cu Cabral in vizita la Ghita Ciobanul (reclama vodafone) la Sibiu – un exemplu de cum se face blogging in zilele noastre. Nu doar curiozitate trebuie sa ai, ci si curajul de a face ceva mai departe, mai bun pentru ca blogosfera in ansamblu sa evolueze.

TUDOR GIURGIU – TIFF

Piscotari din toate tarile, uniti-va! Asa s-ar numi documentarul dedicat tuturor piscotarilor (apropos de discursul lui Cabral) de la evenimente, chiar si cele de film.

TIFF – o provocare continua de la stadiul de proiect. Succesul festivalului este pus si pe seama succesului filmelor romanesti.

Se preconizeaza si o schimbare spre oferirea unei educatii cinematografice, poate si pentru parlamentarii care nu doar ca nu stiu foarte multe despre cinematografia romana, dar tind sa ia totul in deradere.

  • Morala: sa schimbam oamenii de langa noi (in bine prin educatie)!

IRINA MARGARETA NISTOR

Ce prezenta agreabila! O recomandare de film de la inceputul discursului: Web Site Story (al lui Dan Chisu-care personal nu imi place ca regizor). O fata gasita pe net in rolul principal, care joaca foarte bine dupa parerea M. Irinei Nistor. Proiectul este un exemplu de Doers, tocmai pentru curajul de a se adresa unei nise.

Promite ca de luni isi face blog, cu ajutorul nostru!

Moment publicitar de la Paravion.

MIRELA BUCOVICEANMolecule F

molecule_f

Corect: nu toata lumea are treaba cu moda (Way to go, girl!).

Cine a auzit de Molecule F? Eu nu, dar din cate inteleg e o platforma dedicata designerilor romani. Un model pentru start-upurile din Romania.

Morala: toata lumea are idei, dar nimeni nu le pune in practica.

II. MARKUS LAUSE (prezentarea vodafone)

Un strain care invata limba romana de la taximetristi.

Starbucks. Problema unei afaceri de succes? In offline brandul nu stie nimic despre tine, chiar daca in magazin ei iti vand o anumita experienta. Dar in online, da! (vezi reclama vodafone cu florile – sau cum sa fii antreprenor in zilele noastre).

CRISTINA BAZAVAN

Cheile succesului sau: matematica, muzica clasica si muzica rock. Eu inteleg ca succesul are o mare legatura cu educatia fortata sau nu.

Primeste o lectie de creator de la trupa Vunk. Frumoasa asocierea dintre artistii ca parinti ai spectatorului copil.

Morala: folosirea altor simturi decat logica pentru a indeplini un obiectiv.

SERBAN ENACHE (Dreamstime.com – business international)

Cred ca abia acum am inteles cum functioneaza un site de stock images, iar Dreamstime e un proiect de luat in considerare pentru agentiile de ad si nu numai.

Eu inca mai caut exemple de site-uri de unde sa iau imagini ok, dar prefer sa ma chinui zeci de minute cautand o imagine, decat sa folosesc google images (bleah!).

Exista in continuare o problema cu pozele luate de pe net si folosite de companii pentru facebook. True story!

INVITAT SURPRIZA: Mia Scarlat (Proiectul Mia’s Children)

Vorbeste despre copiii care nu stiu sa zambeasca si despre lumea pe care poate nu stim sa o vedem.

  • Mesajul sau: sa ne aducem aminte ca pe langa tehnologie, avem si suflet.

PAUZA. Ma intorc cu sesiunea de Innovation in Communication.

Am petrecut pauza alaturi de Livia Iusan (o fata extrem de ambitioasa pe care o admir) si am stat putin de vorba cu Questioare, iar acum ne pregatim pentru sesiunea de comunicare.

III. RUXANDRA PREDESCU modereaza prima discutie din cadrul sesiunii de comunicare.

IOANA FILIP (McCann Erickson) & NIR REFUAH (MRM) – despre regandirea modului in care spunem povestile Coca-Cola in special.

The Song/Game/VFX Behind the Story, and the story behind technology.

Campania Coca-Cola din China: Chok (cel mai folosit cuvant folosit de tinerii chinezi) – un model de cum poti prelua un comportament social si sa-l transformi intr-un produs care sa se vanda prin tehnologie.

NB. Reclamele de la Coca-Cola (ca si ideile lor) sunt enervant de bune!

Studiu de caz Cola: #haisamancamimpreuna (RO).

Adi Despot, cred eu, o alege ideala pentru o campanie, pornind de la ideea ca adolescentii adora starurile rock, dar nu mereu pot interactiona cu acestia. Sigur ati vazut pe net bannerele cu Adi Despot invitandu-va sa cantati alaturi de el. Habar nu aveam ca asta era ideea, ca sunam si eu (jenant!).

Ultima reclama: Calorii fericite. In continuare o idee buna, in ciuda asocierii unui produs caloric cu fericirea/sanatatea, pentru ca am vazut oameni care consuma junk food sau bauturi racoritoare cu mult zahar si nu se ingrasa, tocmai pentru ca fac sport.

CATALIN TENITA (TreeWorks)

webstock

1/3 tineri intra pe tpu.ro

Tot ei au facut  Gustos.ro (care impreuna cu Zelist au initiat internshipul SM la care particip si eu pe facebook grup).

14*24 un proiect de care aflu acum – understand the digital generation

Neal Stepheson – “Some Remarks” povesteste in aceasta carte cum oamenii din Midwest s-au transformat in oameni de stiinta tocmai prin accesul rapid la educatie, o scoala primara se afla la fiecare intersectie din oras.

John Rawls – “A theory of justice” o alta recomandare de lectura despre meritocratie.

Comunitate? O definitie care ar trebui sa curprinda 2 cuvinte: meritocratie si egalitate.

Alte recomandari de carti si aflam ceva nou: cica exista curentul oamenilor care citesc numai despre criza, asa cum exista oameni care citesc numai despre razboi.

  • Mesajul de final: Traieste.

MARIUS DOSINESCU (Flori de Lux – reclama vodafone)

flori_webstock

Moment surpriza: fiecare femeie din sala a primit un trandafir rosu. 🙂

Inovatie pentru doamnele de la birou care primesc flori si ba nu au vaza, ba rastoarna vasele in care isi pun florile – o vaza din carton (daca am inteles bine).

Business inceput in 2003, iar azi au 10 magazine online + unic reprezentant in RO al 1800flowers.com.

Floraria digitala – ideea unei agentii (dupa cate se pare chiar McCann Erickson). Si chiar a mers!

Fapt: mai nou barbatii cand se trezesc dimineata in loc sa isi sarute iubita, iau telefonul de pe noptiera (cunosc relatia dintre un barbat si un smarphone si este una de nedespartit!).

10 ore pentru un ursulet de flori – aranjament 3d.

Si eu care credeam ca QR Code-urile au murit, floraria digitala ne invita sa le folosim in continuare pentru ca se mai pot face proiecte impresionante, cel putin unele cu flori.

O ALTA SURPRIZA: State of Social Media (joburi, salarii, tendinte) de MADALINA UCEANU

  • 50/500 anunturi sunt joburi in social media (cf. linkedin)
  • salarii constante si asta e o veste buna!
  • experienta conteaza – face diferenta la salarii
  • interesul pentru SM in crestere
  • cei mai multi care lucreaza in SM vin din relatii publice
  • topul activitatilor unui om de SM: management cont, postare continut, monitorizare brand
  • timp zilnic: peste doua treimi in timpul activitatilor la birou

IONUT MUNTEANU (WebDigital)

Despre video ads pe youtube. Pe cine nu enerveaza?

Comunicarea integrata “rules”. De ce?

> de 1 milion de site-uri sunt inscrise in reteaua Google.

Campania: “hai sa citesti ce am mai scris pe blog” – exemplu pentru definirea termenului de remarketing si negative remarketing (a exclude audienta irelevanta).

Cum separam audienta pe campanii (vara, iarna) pe acelasi blog? O solutie e UTM-ul care iti ofera toate aceste informatii. UTM-ul se gaseste in linkul articolului (nu?), dar si in articol (pentru monitorizarea audientei care a citit articolul respectiv).

  • Sfat: cultiva si culege increderea clientilor tai!

ALIN VLAD (Bitdefender) – Inbound Marketing

Ce isi doreste o agentie de la un client? Atentie.

De cele mai multe ori adurile nu sunt relevante pentru noi. Yes!

Inbound (canale): SEO, Social Media, Blogging, etc. Contentul neplatit e mai important decat metodele clasice de vanzare ca adwords. Bilboardurile sunt spamuri pentru Alin (and for me too).

Trebuie sa vedeti video-ul asta: The Marketerette – o lupta dintre 2 specialisti, unul pe Inbound si altul pe Outbound marketing pentru castigarea atentiei clientului. Video realizat dupa modelul emisiunii Burlacul.

Inboundul te poate captiva, dar te si educa: CookieJar.ro un altfel de site de retete.

Factorul comun al povestilor de succes? Continut de calitate (unic si util clientului).

  • Sfat: asculta clientul!

RALUCA DUTA (GollinHarris – The Bridge) – Real time marketing

R-T marketing e marketingul relevant, legat de evenimentele care se intampla la ora actuala. Eu stiu ca Oreo (pionierul trendului odata cu Super Bowl) e cel mai bun exemplu de cum se face real-time marketing, dar mai sunt si altele de care ne vorbeste Raluca.

Exemple de branduri care au conceput mesaje legate de nasterea copilului regal: Oreo, Magnum Ice Cream,  Vogue.

Poti sa planifici real-time marketingul, dar e mai creativ si castigi mai multe popularitate daca esti spontan.

GALA PREMIILOR WEBSTOCK 

La Premii nu am mai putut ramane, dar va invit sa cititi cine sunt castigatorii la Blogatu pe blog.

FINAL

Asa cum a spus si unul dintre speakeri, important pentru mine nu e ca am reusit sa ajung la acest eveniment, ci ca am plecat acasa cu senzatia ca am citit in cateva ore o carte despre social media si comunicare. Morală per ansamblu este că trebuie să avem putin mai multa initiativa daca vrem sa atingem succesul. Cuvintele cheie in trend pana la urmatoarea intalnire din 2014 sunt: solidaritate, inovatie, curaj si atentie.

Nu am plecat fără să am o amintire de la Webstock, așa că pentru puțin branding am făcut această poză în care mă laud că Sunt bloggerul cu un corp perfect.

hp_poza_webstock

5 thoughts on “Webstock 2013 – Live Blogging

  1. Bun articol. Și eu am participat la Webstock dar n-am putut participa la mai multe conferințe deodată, evident iar informațiile tale mă ajută mult! Mulțumesc și succes cu site-ul tău!

  2. Pingback: Prezentarea mea de la Webstock 2013 #webstockro - Inbound Marketing Blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *