Marți 16 – Am făcut un super infographic!

Prima prezentare de astăzi a fost despre european lobbying. Am reţinut faptul că există un registru de transparenţă unde este trecută fiecare organizație care face lobby la nivel european şi în care nu sunt incluse bisericile, organizații guvernamentale și avocații. Există se pare și la acest grad de diplomație diverse practici care justifică o oarecare lipsă de interes/de cunoştinţe a parlamentarilor europeni față de lobby.

În a doua prezentare despre agenda setting/modelele comunicării de masă, printre întrebările puse de profă mi-a atras atenția următoarea întrebare: Care dintre instituțiile ONG, Guvern, Business, Media sunt credibile publicului? Și foarte mulți au răspuns ONG. Din câte ştiu eu în România oamenii nu au încredere în ONG-uri. De asemenea nu îmi pot da seama care dintre celelalte instituții ar reprezenta la noi în țară un grad mai mare de credibilitate, în condițiile în care media și guvernele au început să scadă mult în fața publicului în ultimii ani.

Imaginea ONG-urilor cu care m-am confruntat și eu în rândul cunoștințelor mele a fost că acestea reușesc cumva (dar oamenii cu care am discutat nu știu efectiv cum) să atragă fonduri pe care le păstrează doar pentru ei și că acțiunile de advocacy de fapt nu există. Nici nu cred că la noi ONG-urile se includ în sondaje, am auzit în schimb despre biserică, autorități-politicieni și armată de vreo nu știu câți ani încoace.

A mai fost o prezentare interesantă despre comunicarea strategică, dar nimeni nu era atent din cauza unei teme pe care trebuia să o facem după. Trebuia să realizăm un infographic în care să ilustrăm una dintre ideile prezentate până acum în cadrul conferințelor. Echipa din care am făcut eu parte a făcut The Journey of Lobbying care începea cu o prezentare generală despre ce crede lumea că ar fi lobby-ul, continuând cu puncte negative și pozitive despre lobby – o privire de ansamblu să îi spunem, apoi procesul real de lobby în context european și la final drumul unui lobbyist care se termină cu bine, adică cu specificarea acelor practici de responsible lobby. Puteţi vedea mai jos rezultatul şi pe blogul Masterului MARPE în postul nostru. Nu că e grozav?

După lecturarea postului anterior veți găsi că nu am mai avut timp de poze, probabil că duminică va fi o zi dedicată și poate doar atunci să mai fac câteva. Acum chiar simt ritmul intens al stagiului. Devine din ce în ce mai obositor, pentru că sunt foarte multe informații pe care le asimilăm într-un timp foarte scurt. E adevărat că mai avem și activități de creativitate, în care lucrăm numai în echipă, dar se simte efortul depus înainte şi după fiecare temă cu fiecare zi care trece.

Pe mine mă impresionează Gentul. Este un oraș frumos, iar ca așezare geografică pare a fi făcut conform unei machete. Totul pare a fi decupat dintr-un tablou. Fiecare străduță cu dungile acelea mici trasate pentru bicicliști, cu casele frumos aliniate și spații verzi peste tot. Am observat astăzi din autocar, pentru că ne-am abătut puțin de la drum, un parc unde alergau foarte mulți tineri, în special fetițe pe la vreo 14 ani sau chiar mai puțin. Apoi am văzut și mai multe persoane care făceau jogging în același parc.

Abia aștept duminică să fac mai multe poze și să mă plimb prin Gent cât pot de mult. Mâine ne așteaptă un alt task interesant, trebuie să mergem cu camera prin oraș și să facem niște filmulețe. Dar cred că despre asta o vă vorbesc mâine. Așa că vă mai aștept pe aici. 😀

Infographic team 6

Dacă ți-a plăcut articolul, m-aș bucura să-i dai un share!

2 thoughts on “Marți 16 – Am făcut un super infographic!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *