Social Media Summit Bucuresti

Social Media Summit Bucuresti

Cred ca este primul meu eveniment Social Media Summit Bucuresti si am fost atat de incantata sa particip incat eram printre primii entuziasti in sala. Acum fac parte din cea mai mare audienta a evenimentului in Bucuresti. Sper ca pana la 16:00 sa va prezint notitele mele pe parcursul prezentarilor si totodata sper sa ma tina bateria cat mai mult ca sa fac asta.

Mugur Patrascu (iLeo) – despre noul Social Media Manager

Bugetul in social media: distribuim banii dintr-o perspectiva de supravietuire si cateodata nu facem lucrurile cum trebuie.

-social media manageri adica supereroi: cunosc organizatia clientului, au cultura generala, inteleg socialul, cunosc oameni, stiu ce se intampla in jur, stiu sa ia decizii, stiu cu video, photoshop, stiu sa fie cat mai mult prezenti. In concluzie, trebuie sa fie Superstars!

In realitate, SM Managers nu sunt Superstars, pentru ca un om se ocupa de 3-5 pagini pentru care face foarte multe lucruri ca management content, comments, campanii mari, strategie, raportare, etc.

Dintre rezultate: una sau doua postari star pe toate brandurile din 2000 de postari/an. Putin socant…

Content? Ne lipseste o valoare a acestuia. Cum sa facem ca brandurile sa nu mai produca gunoi?

1. Sa invatam sa tacem daca nu mai avem ce spune.

2. Continutul original nu are de-a face cu contentul bun. Putem sa ne asociem cu branduri care fac asta, in loc de a inventa ceva doar pentru a parea funny si buni. De exemplu, sa ne gandim si la alte campanii de primavara in loc de: “Azi e 1 Martie….”

3. Un SM Manager trebuie sa manuiasca un continut dincolo de Facebook. Sa descoperim care este ecosistemul in care functioneaza online brandul.

4. Cresteti valoarea utila a continutului.

5. Sa incercam sa nu le facem pe toate, revenind astfel la ideea de ecosistem.

In concluzie, trebuie sa incercam sa ne depasim abilitatile constant. Sa trecem de la amatorism la profesionalism.

Intrebarea care mi-a atras atentia pentru BM: “Care este continutul care imi reprezinta brandul?” si legat de ce am scris mai sus: “Care-mi este ecosistemul prin care plimb acest continut?”.

Social Media Summit Bucuresti 2015. #smsbucuresti

A photo posted by Dragos Asaftei (@dragosasaftei) on

Vlad Ioan Tausance (People & People) – despre campania electorala a lui Klaus Iohannis

Pentru prima data, online-ul a facut diferenta!

-Gandeste ca un designer. De exemplu, trebuie sa vezi care sunt elementele comune, cele care definesc un anumit segment din populatie, dupa un mini-sondaj.

-Testeaza prototipuri: ce anume performeaza?

-Forma urmeaza scopul

-Scaleaza: nu trebuie sa ai neaparat un plan editorial, ci sa reactionezi repede, sa fii pe faza!

-Nu te atasa. Trebuie sa inveti sa te desparti de proiecte care nu merg, oricat ai muncit pentru ele.

-Lucreaza ca un startup. Campania SM pentru Klaus Iohannis nu s-a dezvoltat intr-un birou electoral, asa cum vedem in filme.

Dincolo de like-urile impresionate care s-au adunat in campanie, mi-au atras atentia cele peste 200 de campanii microtargetate, cele peste 1000 de vizualuri si toate acestea cu doar 6 oameni in echipa de coordonare.

In concluzie, likes pentru pagina de Facebook: peste 1 000 000. Important: reactioneaza rapid, trebuie sa existe un om pentru fiecare task fara sa exista un sefulet pentru acord, nu s-au luat dupa marii specialisti SM, sedintele scurte si ce nu se rezolva in 7 minute trebuie regandit, nu s-a lucrat cu bloggeri, cu influenceri si asta pentru ca microliderii sunt mai importanti (gluma: bloggerii endorsau deja campania Monicai Macovei).

Virginia Otel (Comunication Leader) – Social Media la Garanti Bank

-noiembrie 2011: 20 000 de fani – momentul care a dus la crearea primei campanii, adica o co-creare: implicarea fanilor pentru a-si brandui produsele.

-prima distinctie si apreciere din afara le-au dat un nou imbold in social media si au inventat Garanti TV (ptr youtube, ptr blog).

Cum putem sa atragem fanii pentru a promova brandul in mod prietenos, #cuincredere?

-comunicarea este un drum cu dublu sens: descoperirea zonei de interes si au ajuns ei la: redescoperirea Romaniei, adica postari cu imagini din tara. In plus, oamenii sunt preocupati de alte lucruri importante pentru comunitate ca protectia mediului. Garanti a sprijinit acest trend prin implicarea fanilor, iar reactiile au fost mari. Alta zona de interes: antreprenoriatul – un alt subiect de discutie pe pagina.

“Oamenilor le face placere sa auda mesaje simple ca La multi ani!”

In concluzie, un brand trebuie sa isi extinda aria de interes, sa se axeze pe problemele comunitatii si sa le comunice cat mai prietenos.

Alex Negrea (Spada) – populare mesaje publicate pe Facebook

-prea putine companii cu blog

-nu meriti sa ai reach organic pentru o postare de 5 minute!

Alex ofera cateva exemple de mesaje populare pe Facebook/domenii, comparativ 2013 cu 2014. Toate sunt de tipul: am facut un concurs cu share mare, dar atat. Nu mai poti da share peste ceva timp acelei postari.

Nu s-a gandit nimeni sa faca un selfie spot intr-un hotel! Ii lasa sa se chinuie singuri.

-in 2015 – poze HD, cineva? Exp. Tarom si Simona Halep. Postarea transmite un mesaj pozitiv, dar lipseste pregatirea pentru momentul respectiv.

-va publica un ebook zilele viitoare.

Cristian Manafu – Dark Side of Social Media

– exista si un trend de republicare a posturilor. In fiecare joi se reposteaza/se reinviaza contentul din trecut.

-Dark Social: continut trimis pe Whats App, Air Drop, WeChat, Snapchat.

Ce pot face brandurile?  1. Distributie: vrei sa ajungi in acest dark social network. Share button prin whats app, exp: USA Today. 18% crestere. 2. Masurarea: short url links (bit.ly) care dau analytics.

Marie Claire a facut o cercetare din care a rezultat ca majoritatea articolelor au fost distribuite de utilizatori pe mail. Ca si in cazul Marie Claire, copy-paste-ul duce la share. Studiu de caz: prima campanie pe Whats App: Absolut, in Argentina.

In Romania: Delaco a facut o campanie in care a implicat share-ul prin whats app. Ce urmeaza? Campanii pe alte dark social media ca Valentine’s Day de la Mc Donald’s.

—pauza—

Marta Usurelu – Top bloggeri cu care lucreaza companiile

Primele 3 pozitii agentii: McCann, The Practice, Golin.

Raluca Duta (Golin): bloggerii transmit si creeaza adevarate experiente pe blogurile lor. Anul trecut, agentia a lucrat mai multe cu bloggerii nisati.

Full house la #smsbucuresti #doamneajuta

A photo posted by Cristian China Birta (@cristianchinabirta) on

In continuare, prezentare Raluca Duta:

Campanii Golin cu boggeri de anul trecut:

History, #yourvikingside: Cosmin Tudoran s-a tuns ca personajul principal din serial. Si alti bloggeri au vrut sa fie vikingi. Acestia au petrecut o noapte intreaga imbracati in vikingi.

Pepsi, #futbolnow: o intalnire informala cu marii pasionati de fotbal dintre bloggeri. Eveniment: fotbal in parcare – primul buzz. In al doilea, s-a folosit motivul din copilarie cand se schimbau cartonase cu jucatori. Acestea au fost inlocuite cu doze de pepsi in postari. Si alte evenimente surpriza au avut loc. Exp: invitarea lui Gica Hagi pe un teren de fotbal, acolo unde avea loc un meci de fotbal intre bloggeri.

Electrolux, #passionforcooking: campania dedicata bloggerilor de food. Campania a avut si o componenta educativa: au invatat noi retete.

KFC; bloggers: identificarea bloggerilor ambasadori de brand. S-a mers chiar la identificare unui grup de bloggeri impreuna.

Lipton, #oVARApezi: identificarea bloggerilor care vorbesc des cu tinerii. Remember Casa Lipton. Implicarea bloggerilor inca de la inceput cu decorarea casei. In fiecare weekend, timp de 3 luni, fiecare blogger a avut o abordare creativa.

Marta Usurelu: top bloggeri 2014

Cei mai influenti cu care companiile au lucrat: Cristian China-Birta, Manafu, Cabral, Vali Petcu, Vlad Petreanu.

Dintre toti bloggerii: Manafu, Simona Tache, Cabral, Cristian China-Birta, Petreanu.

Top 3 bloggeri: Cabral, Cristian Manafu, Cristian China-Birta.  

Cristian China-Birta – ABC-ul campaniilor in blogosfera

Decalogul lui Chinezu“:

1. Raspunde la mailuri; 2. Cere sa fii bagat in baza de date a agentiilor; 3. Stabileste relatia personala cu omul, nu cu agentia; 4. Intelege statutul agentiei – intre tine si client; 5. Intra in mindsetul business: obiectivul de blogger, investitia lui; 6. Vino cu contra/propuneri, pentru ca unii bloggeri nu vorbesc sincer despre ideea din campanie; 7. Vino cu propuneri; 8. Livreaza extra, daca iti place campania; 9. Nu fi magar (in relatia cu oricine) – iti distrugi orice relatie de business; 10. Las-o jos pe aia cu “am valoare, dar nu ma cauta agentiile”;

Bloggerul este un produs si trebuie sa incepi sa te vinzi!

Costin Cocioaba – Blogosfera din Romania in 2014 -a realizat cu A. Negrea un studiu pentru a-i cunoaste mai bine pe bloggeri.

PROFIL BLOGGER: 25-34 ani, a terminat o facultate, petrece intre 1 si 3 ore pe blogul sau, are cont pe Facebook si Twitter.
-sexul: mai multe bloggerite decat bloggeri
-localitate: pe primul loc Bucuresti
-educatie: facultate, facultate+master, studenti
-timp: 49% petrece intre 1 si 3 ore pe blog
-majoritatea e pe Facebook, urmeaza Twitter, Youtube, Instagram
-subiecte de impact 2014: politica, tehnolgie, divertisment
-cel mai popular articol: Uniunea Europeana: Nu-l votati pe Victor Ponta! (blog: Capitalism pe paine)
-38% dintre bloggeri primesc bani/articole
-36% dintre bloggeri castiga sub 100 de euro

Dan Costea (Tribal Worldwide Romania) – Nimic nu s-a schimbat

Be Human – sa transmitem asta ca brand chiar daca lucram digital;

Be Simple. (Low battery….)

Completare Twitter: 

Am revenit!

Iulian Padurariu (Marks) – Strategii castigatoare in social media

-Friendfluence  – incercam sa ne formam prieteni

-de la era industriala am trecut la era informationala unde brusc nu bunul devine important, ci modul in care stii sa o gestionezi;

-suntem manati de ideea de avea un scop in viata (eu sunt obsedata de asta!!)

-strategia sociala ar fi o platforma care ne-ar permite sa legam noi prietenii

-exp. Nike in 2013 isi propuneau: “hai sa devenim toti atleti” – provocarea sociala ce devine o dorint pentru consumator.

-network effect. Exp. ideea de telefonie, de a avea un nou telefon in retea. Unde va mai aparea inca ceva, iar valoarea aceluia creste? Exp: comment. Booking: 1 coment e dubios, valoarea creste cu cat sunt mai multe comentarii.

exp. #nuponta pentru engagementul de a merge la vot. Campania a generat implicare datorita unei provocari sociale.

Raman iar fara baterie. Conferinta e la final, asa ca rapid va indemn sa ma corectati daca am gresit cu ceva si sper ca a fost de folos acest post.

La final, o poza cu o parte din bloggerii din Ploiesti. Pam, pam!

Post by Biz.

—the end—

4 thoughts on “Social Media Summit Bucuresti

  1. Pingback: Dragi branduri, don’t take us for granted – Questioare

  2. Pingback: Veni, vidi, vinci. | Lumea lui Krantz

  3. Pingback: Ce-am învățat la Social Media Summit | Cutia cu gânduri verzi

  4. Pingback: Oana Racheleanu Blog » Ce-am învățat la Social Media Summit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *