Capetele din Castelul Groazei

Cea mai grea parte a unui articol mi se pare alegerea pozei. Îmi poate lua 10 minute să scriu ceva, dar îmi ia și mai mult timp să caut poza potrivită unui articol. Așa că ieri am rugat doi prieteni să îmi spună ce poză cred ei că se potrivește ultimei povești din Bușteni, mai ales că am fost împreună în ultima zi de vacanță și știu ce fotografii am făcut. Propunerea lor a fost să fac un colaj, pentru că am mers în diverse locuri, idee ce mi s-a părut puțin lipsită de creativitate. Nu am renunțat de tot la ideea lor, pentru că în fond toată ziua de 30 decembrie a fost dedicată experimentului fotografic. Prin urmare, am ales opera Capetele, care a fost prima tentativă a unui prieten de a ne arăta cum se fac poze dacă soarele bate prea tare.

În ultima dimineață ne-am trezit toți foarte morocănoși. Unii erau atât de grăbiți că nu au mai putut să doarmă, alții să își bea cafeaua sau să mănânce. Eu când știu că trebuie să eliberez camera la hotel sau la gazdă sunt parcă băgată în priză și vreau să termin cât mai repede de împachetat. Cred că toată teama asta de a nu fi gata la timp mi se trage de la povestea cu ultima gazdă din Costinești, care se mira la 9 dimineața de faptul că noi încă nu eliberasem camera. A fost un moment foarte jenant pentru noi și ca să evitați și voi să auziți discuții de acest fel, cel mai bine e să găsiți cazare la un hotel.

Turismul în România oricum e ciudat. Spre exemplu la Bran, din păcate nu ai ce să vezi altceva decât castelul, pentru că totul în jur arată oribil. O piață plină de inutilități scumpe și învechite și o curbă interesantă. În rest, localnicii se uită urât și ai impresia că ești undeva la țară, pentru că se benoclează lumea la tine ca la mașini străine. În Râșnov există cel mai prost drum pe care ai mers vreodată. Pe o porțiune mare, asfaltul este format din petice, în condițiile în care zona este destul de aglomerată. De asemenea ar trebui să existe un regim special pentru turiștii care vor să stea doar o noapte la hotel fără ca recepționistele să facă mutre la cazare.

Ne-am despărțit din nou în ultima zi, unii alegând să viziteze Castul Cantacuzino și apoi să meargă spre casă, pe când eu împreună cu alți 4 prieteni am mers spre Bran, fără să bănuiesc ce lungă avea să fie ziua. Când am ajuns la Bran pe care l-am mai vizitat prima oară cu doamna învățătoare și colegii mei de atunci, am găsit foarte mulți turiști. Dat fiind că am ieșit de foarte puțin ori din Ploiești în perioada sărbătorilor, nu mi-a venit să cred că cu o zi înainte de revelion atât de multă lume are chef de plimbare. Italienii au fost foarte încântați de istoria castelului nostru, pozând și filmând încontinuu. Acum că știu și eu legendele vehiculate în jurul personalității lui Țepeș, luând în calcul cutumele românești și poveștile despre strigoi și alți demoni despre care se vorbește în popor, pot să spun că țara noastră are într-adevăr potențial turistic, dar doar din punctul ăsta de vedere.

De la Bran am mers spre Brașov unde i-am invidiat pe toți cei care se plimbau prin piață și care urmau să petrecă noaptea de Revelion acolo. Brașovul este un oraș extrem de frumos. Primul oraș atipic din România de care m-am îndrăgostit. Mi-ar plăcea ca într-o zi să merg mai departe în Transilvania și să văd dacă găsesc același specific al Brașovului și în alte localități. Lumea parcă e mai cochetă, străzile sunt curate și, ca așezare, magazinele aduc aminte de orașe mari din Europa. Ca să nu mai amintesc de maidanezii extrem de prietenoși.

În drumul spre casă cred că fiecare dintre noi și-a pus o dorință. Eu una mi-am propus să merg mai departe de Brașov și să vizitez cât mai multe locuri. Chiar dacă nu avem tot ce ne trebuie pentru a circula normal, chiar dacă oamenii nu sunt atât de ospitalieri, țara noastră tot merită vizitată.

Astfel se încheie Jurnalul din Bușteni, al doilea jurnal din acest an. Abia aștept noi povești din 2014 așa cum aștept și de la voi să îmi spuneți de locuri noi pe care le-ați văzut.

Dacă ți-a plăcut articolul, m-aș bucura să-i dai un share!